Stage Marketing-Communicatie

Verified by Studenten.nl

In Haarlem, per 1 september 2022, 24-32 uur per week voor een half jaar.

Job|
Haarlem
Frans Hals Museum logo
Frans Hals MuseumBen jij op zoek naar een leuke stage in Haarlem?
Deel deze pagina
Degree level: HBO
Functies: Marketing, Communication
Required language: Dutch, English
Werkervaring: 0 to 1 year
Company sector: Arts & Culture
Tel: 023-5115775
Adres: Groot Heiligland 62

Over

Binnen deze stage maak je deel uit van het team Marketing-Communicatie, binnen de afdeling Publiek.

 

Over het Frans Hals Museum

Het Frans Hals Museum is het kunstmuseum van de stad Haarlem. Op twee schitterende historische locaties in het centrum van Haarlem toont dit museum de grootste collectie werken van Frans Hals, oude, moderne én hedendaagse kunst in een spannende mix. Onze tentoonstellingen, programma’s en activiteiten zijn erop gericht om bestaand en nieuw publiek anders te laten kijken en meer te laten zien. Meerstemmigheid, inclusie en diversiteit zijn daarbij belangrijke speerpunten. Het Frans Hals Museum is dan ook een museum met een internationale reputatie, een landelijke uitstraling en een lokale verankering.


Wat ga je doen?

DIVERSE (ONDERSTEUNENDE) WERKZAAMHEDEN op het gebied van website, pers, social media, doelgroepenbeleid, Customer Experience, ticketing, tentoonstellingen, campagnes en corporate communicatie


DOELGROEPENONDERZOEK PERSONA BUITENLANDSE TOERIST

  • Toerisme is door de pandemie gedaald, wel trekt het toerisme nu weer aan, pas rond 2025 zal het weer normaal zijn is de verwachting.
  • Het museum wil graag de marketingfunnel van de buitenlandse toerist in kaart brengen en zijn klantreis optimaliseren zodat het museum tijdig zichtbaar is voor de buitenlandse toerist en kiest voor een bezoek aan het Frans Hals Museum.
  • Op dit moment heeft het museum niet goed genoeg in kaart hoe de buitenlandse toerist zich (online) oriënteert op een korte Nederlandtrip. Meer kennis is kans op meer doelgerichte Marketing.
  • Opdracht: Het in kaart brengen van de marketingfunnel (zowel in eigen land als in Nederland, zowel online als offline) van de buitenlandse toerist, uitwerken en toetsen van optimalisatiemogelijkheden van deze funnel.
  • Gebruik hiervoor beschikbare onderzoek data (NBTC/Motivaction).
  • Toetsen van diverse uitingen gericht op de buitenlandse toerist zoals bijvoorbeeld:

o  Welke social posts scoren goed bij deze doelgroep?

o  Analyse meest bezochte website pagina’s door doelgroep en optimaliseren

o  In overleg verder af te stemmen


Interesse of heb je nog vragen?

Stuur dan een mailtje naar Sarah van Bodegraven --> [email protected]


... Meer